Dat meldt het Financieele Dagblad. Met de subsidie wil de Duitse auto-industrie tegemoetkomen aan de doelstelling van tien miljoen elektrische auto's in Duitsland in 2030. De helft van de subsidie wordt opgebracht door de auto-industrie, de overheid vult de andere helft aan.
Kopers van hybride auto's krijgen straks 4500 euro subsidie, waar dit nu 3000 euro is. De aanschafsubsidie voor volledig elektrische auto's onder de 40.000 euro stijgt van 4000 naar 6000 euro. De subsidie voor auto's tussen de 40.000 en 65.000 euro is met 25 procent verhoogd naar 5000 euro.
Opvallend is dat in België de huidige subsidie van maximaal vierduizend euro juist gaat verdwijnen per 1 januari 2020. De Vlaamse regering kiest daarvoor omdat het beoogde doel niet is behaald. In 2018 zijn er 3648 elektrische auto's verkocht, hierbij is slechts 415 keer gebruik gemaakt van de premie.
Voor Nederland gingen er eerder geruchten rond over een aanschafsubsidie, maar tot dusver bestaat deze nog niet. Wel zijn er enkele belastingvoordelen voor de Nederlandse elektrische autorijder.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |