Zoeken
 
 

Beurs Matexpo biedt compleet programma voor de bouwsector


Kortrijk , 26 augustus 2015
Matexpo 2015 is voor de volle honderd procent gericht op de volledige bouwsector. Deze sector is nog steeds één van de belangrijkste economische sectoren van het land. In de hallen van Kortrijk Xpo vindt deze professionele en internationale beurs plaats van 2 tot en met 6 september. De beurs is bestemd voor vakmensen uit de wereld van de bouw, wegenwerken, burgerlijke bouwkunde, recycling, goederenbehandeling en industrie.

Grondverzet blijft het kernaanbod uitmaken van Matexpo met de aanwezigheid van de grootste merken ter wereld. Niet minder dan vierhonderd exposanten, constructeurs, verdelers van materieel en leveranciers van diverse uitrustingen hebben reeds hun aanwezigheid bevestigd. Op een oppervlakte van 135.000 vierkante meter zullen de deelnemende bedrijven er hun beste en nieuwste producten voorstellen. De bezoekers kunnen dus kennismaken met een heel arsenaal van bouwmachines, recycling- en breekinstallaties, bouw- en hijskranen, werfvoertuigen, stellingen, bekistingen en tal van andere uitrustingen. Er zijn ruim 1.400 merken vertegenwoordigd, waaronder heel wat primeurs.


Live-demonstraties

Net als in 2013 is een groot terrein van drie hectare voorbehouden voor live-demonstraties van machines, vrachtwagens enz. De indeling van het terrein werd echter aangepast: elke exposant op de demozone beschikt nu over een eigen kavel tussen de 100 tot 400 vierkante meter waarop doorlopend demonstraties kunnen worden gegeven. Voor de bezoekers betekent dit dat er ten allen tijde meer werkende machines te zien zullen zijn. Ook het vrachtwagenparcours kreeg een kleine facelift met het oog op optimale bezoekerservaring.


Awards

Sinds 2007 worden Awards uitgereikt aan de exposanten met het meest innovatieve product (Innovation Award) of dat met de meest milieuvriendelijke eigenschappen (Green Award). Ook dit jaar zal een jury bestaande uit specialisten uit de sector de meest visionaire machines en uitrustingen uitkiezen. Voorzitter van de jury is Leo Van Hoorick. Na de beurs worden ook nog eens de exposanten beloond die via een eigen reclamecampagne de meeste bezoekers hebben aangetrokken.


Openingsceremonie

Op dinsdag 1 september vindt de officiële openingsceremonie van Matexpo plaats. Tijdens dit evenement worden meer dan 800 gasten verwacht. Na de uitreiking van de Awards zal niemand minder dan premier Charles Michel het woord nemen. Bert Kruismans, bekend stand-up comedian in Vlaanderen en Wallonië, zorgt voor de luchtige toets.


Matexpo café

Voor het eerst zal Matexpo zelf een activiteit organiseren op de vrijdag, traditioneel de dag waarop de beurs langer open is. Vanaf 20.00 uur, wanneer de beurs de deuren sluit, kunnen exposanten en bezoekers terecht in zaal XXL op de beurssite voor een gezellig samenzijn. Onder de naam Matexpo Café worden meer dan 1.200 mensen verwacht. Een live muziekband zorgt voor de nodige sfeer. Een ideaal moment voor alle betrokkenen om nog eens na te praten.


Matexpo en stad Kortrijk

Dit jaar gaat bijzondere aandacht naar het comfort van de bezoekers en exposanten. De bezoekersparkings zijn gereorganiseerd. Er is geopteerd om het bedrijvenpark Evolis te gebruiken als belangrijkste en grootste uitwijkparking. Op die manier wordt de mobiliteitsdruk rond de site Kortrijk Xpo verlaagd. Ook is er een pendeldienst voorzien voor exposanten die in een hotel in Kortrijk verblijven. Dankzij de kinderopvang tijdens het weekend krijgen de bezoekers de kans om zich helemaal te focussen op het exposantenaanbod en de vele nieuwigheden. Bovendien werd er bijkomend sanitair voorzien op de buitenruimte en aan de hand van kleine verbeteringen zijn er quasi geen wachttijden meer aan de ingang van de beurs. De hospitality desk voor exposanten is ook nieuw: hier kan elke exposant terecht voor een hele reeks diensten die niet rechtstreeks beursgerelateerd zijn: taxidienst, reservatie van restaurants, hotels en nieuwkuis.

 

Bezoek

De grootscheepse reclamecampagne in de Belgische en buitenlandse media en doelgerichte uitnodigingen naar een groot aantal bedrijven toe die nog niet op Matexpo geweest zijn, lokken heel wat kwaliteitsbezoekers. Zo werden er met bepaalde partners regiogerichte acties opgezet. Meer dan 75 advertenties, 100.000 kaarten als bijsluiter bij magazines, 100.000 verdeeld via exposanten, 60.000 kaarten via een eigen mailing, e-news en facebook-acties zorgen ervoor dat iedereen die het aanbelangt op de hoogte zal zijn van Matexpo.


Demozone: vernieuwd concept

Het team achter Matexpo is zich meer dan ooit bewust van het belang van een goeie verstandhouding met de stad Kortrijk en haar inwoners. Daarom worden er voor het eerst enkele concrete initiatieven uitgewerkt die deze relatie ten goede komen, zoals een infopunt op de Grote Markt, waar bezoekers informatie kunnen krijgen over wat Matexpo precies is, kinderanimatie, met onder andere mini-graafmachines en tractoren voor peuters en kleuters en doorlopende animatie die in het teken staat van machines en Kortrijk vanuit de lucht, waarbij iedereen die dit wil meekan op een hoogwerker om een panoramisch zicht te krijgen over de stad. Hiernaast is er een ladies programma, speciaal voor de dames die hun echtgenoot naar Matexpo vergezellen. Ze krijgen de kans om de stad te ontdekken. Matexpo brengt hen met een shuttlebus van en naar de stad. Meeting Point: speciaal voor exposanten komt er op het Schouwburgplein ook een Meeting Point waar ze 's avonds collega exposanten kunnen ontmoeten.

 

Klik hier voor toegangskaarten

 

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws, markttrends en productinnovaties in de maakindustrie?
Meld u dan gratis aan voor de wekelijkse nieuwsbrief.

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren