De realisatie van het parkeer- en kantoorgebouw is onderdeel van het veelomvattende project Oostende. Het doel is tweeledig. Ten eerste verhoging van het comfort van de duizenden reizigers die het station dagelijks passeren. Ten tweede opwaardering van de aangrenzende Hazegraswijk in combinatie met het station en omgeving.
Naast het kantoor- en parkeergebouw (700 parkeerplaatsen), ondergaat het bestaande stationsgebouw daartoe een volledige metamorfose. Verder wordt er een nieuw bus- en tramstation aangelegd en komt er een ondergrondse fietsenstalling. De treinperrons worden vernieuwd, overkapt door een grote luifel. Tot slot wordt er in de haven een nieuwe bus- en tramstalplaats gebouwd en wordt het plein naast het station heringericht. Het project Oostende is gestart in 2012. Naar verwachting wordt het totale project in 2016 afgerond.
Matel: ‘We zitten nu midden in de engineeringfase en ik kan wel zeggen dat de eerste bouwvergaderingen constructief zijn verlopen.' Vertaald naar materiaal bestaat de bijdrage van Matel Metaal uit: circa 100 ton aan stalen trap- en hulpconstructies, 1750 m2 afsluitende kooiconstructies (inclusief 32 deurenpoorten), 740 m¹ maatwerk balustrade, 260 m¹ verdieping hoog maatwerk balustrade, 500 m¹ aan maatwerk houten leuningwerken en diverse toegangspoorten.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |