Onder de vlag van het thema ‘Innovate Manufacturing' is de beurs verdeeld in drie megatopics: The Future of Business, The Future of Connectivity en The Future of Sustainability.
Het is de vraag of de beurs het aantal bezoekers van de vorige editie in 2019 weet te evenaren. Toen kwamen er zo'n 12.000 bezoekers uit alle grote industrietakken, zoals bijvoorbeeld de machinebouw, automotive, fijnmechanische en optische industrie, scheepsbouw, medische techniek, gereedschap- , staal- en aluminiumconstructie, naar de Messe in Hannover.
De organisatie heeft alle vertrouwen in een goede opkomst. 'De economische situatie van de mondiale industrie is bepalend voor het succes van EMO Hannover. Ondanks de huidige economische krimp is de machinebouw-industrie positief gestemd wat betreft de interesse in haar producten op de midden en lange termijn', klinkt het op de opening van de beurs.
Markus Heering (Duitse Vereniging van Machinebouwers), Carl Martin Welcker (algemeen commissaris EMO Hannover), Michael Wittler (CEO FEV Consulting), Wilfried Schäfer (Duitse Vereniging van Machinebouwers).
Automatisering, verdergaande digitalisering, elektromobiliteit, de ontwikkeling van kritische infrastructuur en investeringen in hernieuwbare energie zijn volgens de beursorganisatie een aantal elementen die veel potentieel bieden voor de maakindustrie. 'Voor 2024 verwachten economisten een herstel van de markt voor de machinebouw met zeven procent.'
Beurstand van Robojob (Foto: Robojob)
Ook Belgische machinebouwers zijn naar Duitsland afgezakt, waaronder Robojob uit Heist-op-den-Berg. De automatiseringsspecialist, die een explosieve groei doormaakte de voorbije jaren, stelt maar liefst veertien robotsystemen ten toon op haar stand in hal 15. Onder de systemen ook de Coby CNC, een ‘doe-het-zelf' cobot-oplossing. 'Hiermee maken we CNC-automatisering betaalbaar en toegankelijk voor iedereen. Bovendien is er geen robotinterface nodig op de CNC-machine en kan er ook daar aanzie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |