Zoeken
 
 

Matexpo knalt: beurs evolueert van een ‘agenten- of dealerbeurs’ naar een ‘merkenbeurs’


Kortrijk, 11 september 2013
De 35e editie van het tweejaarlijkse Matexpo was een schot in de roos. Bijna 40.000 bezoekers - een kwart meer dan in 2011 - togen naar Kortrijk om er 400 exposanten en hun 1.400 merken te keuren. Daarmee rukte de materieelvakbeurs voor industrie- en bouwprofessionals -met nu een 210.000 m2 groot beursterrein- naar de tweede plek in de Europese ranking.

Matexpo evolueerde van een ‘agenten- of dealerbeurs' naar een ‘merkenbeurs'. ‘Door de grote betrokkenheid van het hoofdkwartier van die ‘merken' zijn er meer middelen en kan je een grotere impact hebben', zei beursmanager Peter Van Cauwenberghe nog op de openingsdag. Bovendien pakten enkele merken uit met ‘wereldpremières'. Het aanleggen van een stalen voetgangersbrug over de oprit van de E17 bezorgde de beurs een extra 50.000 m2 waar de bezoekers een ‘interactief verhaal' geserveerd werd.

 

Palfinger invoerder Deom ging lopen met de innovatieprijs met zijn ‘synchronized rope control' (SRC). Het SRC-systeem zorgt ervoor dat de kabel automatisch elke beweging van de kraan volgt en compenseert. Voordelen: efficiënter, ergonomischer en veiliger werken. Andere genomineerden voor de innovatieprijs waren BIA met de Komatsu D61EXiPXi-23-bulldozer met geïntegreerde Komatsu Intelligent Machine Control. Ook genomineerd: Ludwighook Benelux die met de LudwigHook een hijshaak ontwikkelde die van op afstand, radiografisch bediend kan worden.

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren