Zoeken
 
 

Vier praktische tips voor een geslaagde b2b-marketing


29 november 2017
De Belgische dochter van GEA mag dan wel maar een kleine telg van de Duitse groep zijn (in België werken zo'n 260 mensen op een totaal van 17.000 wereldwijd), ze heeft zich de voorbije maanden wel laten opmerken door haar innovatieve, content-gebaseerde marketingaanpak. In dit artikel 4 tips voor geslaagde business-to-business content marketing.

GEA Group is een van de grootste leveranciers voor de voedselverwerkende industrie en een breed scala van andere verwerkende industrieën. Bart De Vuyst van GEA geeft ons vier tips voor een geslaagde b2b-marketing.

 

1. Werk aan je onlinekanalen maar vergeet print niet.

De website van GEA bevat een schat aan content, interessante cases, met verzorgde foto's, verschillende formats (blogs, video's ...). Wat de sociale netwerken betreft, werd eerst werk gemaakt van LinkedIn omdat de industriële klanten vooral daar actief zijn. "Maar dat betekent niet dat we papier overboord hebben gegooid. Voor veehouders bijv. geven we nog altijd een gedrukt tweemaandelijks magazine uit, InProgress, dat heel erg wordt gewaardeerd. Die doelgroep bereiken we ook via Facebook. Alles hangt af van de leesgewoonten van de doelgroep." 

 

2. Betrek je medewerkers

"Alle medewerkers hebben een opleiding 'content marketing' gevolgd in een reeks workshops en kregen tips & tricks om content op sociale netwerken te bevorderen. De medewerkers worden ook betrokken bij de keuze van de thema's waarrond de content marketingcampagnes worden opgezet." 

 

3. Focus je inspanningen

Aan onderwerpen en ideeën is er geen gebrek, maar je moet keuzes maken. "Aan het begin van het jaar selecteren we zes thema's. Ieder kwartaal (buiten de vakanties) wordt aan de hand van content rond twee thema's gewerkt: bijv. warmtepompen, homogenisatoren, service ... Al kan de planning wel worden aangepast afhankelijk van de concurrentie m.b.t. een bepaald product." 

 

4. Zorg voor de nodige resources

Goede content komt niet uit de lucht vallen, dat is werk voor professionals. Omdat het daar geen eigen personeel voor heeft, werkt GEA Belgium nauw samen met een extern bureau: The Nutshell. "Een dergelijke samenwerking vergt een leerproces: de partner moet de thema's leren kennen, maar moet ook een heel specifieke woordenschat onder de knie krijgen. Iedere tekst wordt naar de hoofd-marketingafdeling in Denemarken gestuurd, waar de coherentie van de gebruikte technische termen en de overeenstemming met de branding van GEA worden gecheckt."

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren