Bovendien zie je op een beurs vakgenoten waar je even mee kunt sparren over de dagelijkse beslommeringen in de onderneming. En daar word je toch wel vaak weer wijzer van. Bovendien zie je op de beurzen dat er steeds vaker meer toegevoegde waarde wordt aangeboden.
Meer diepgang over bepaalde actuele items door toegesneden lezingen, masterclasses of in discussievorm. Bovendien is er ook steeds meer interactie waar te nemen. Aspecten waarbij de bezoekers worden meegenomen in de interactieve wereld.
Het gaat er in ieder geval allemaal om, de dagelijkse bedrijfsvoering in de onderneming te optimaliseren: het slimmer doen, meer rendement halen, meer omzet en betere productie.
En is dit nu anders dan pakweg een jaar of vijf tot tien geleden. Ik denk het wel. Het moet en kan nu allemaal veel sneller en slimmer. De stand van de techniek heeft zich natuurlijk in een razend tempo ontwikkeld. Denk aan het gehele internet of things.
En je moet als ondernemer hierin meegaan, anders verlies je de slag. En daar zitten we als kmo-ondernemer nu eenmaal niet op te wachten. Dus zorg dat je bijblijft.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.com
Twitter: @venabelgie_Rolf
Facebook: www.facebook.com/venabelgie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |