Zoeken
 
 

Derde editie van BouwXpo bevestigt noodzaak voor de regio


Kortrijk, 2 december 2015
Na drie beursdagen kan BouwXpo terug kijken op een meer dan geslaagde editie. De 172 exposanten - goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie - mochten in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Ook hier een stijging van het gemiddeld aantal bezoekers per dag met 6.8 procent. De West-Vlaamse bouwsector is duidelijk klaar voor een heropleving.

BouwXpo is na slechts drie edities reeds uitgegroeid tot een zeer complete beurs voor de regio Groot-Kortrijk. De 172 exposanten (van woningbouwbedrijven, makelaars en projectontwikkelaars tot producenten, verdelers en installateurs van (ver)bouwmaterialen, -producten en -diensten en dit in de ruimste zin van het woord) vertegenwoordigden alle fases van het (ver)bouwproces, van idee tot realisatie.

 

Dit ruime aanbod in combinatie met de kwaliteit van de bezoekers (lees: met heel concrete (ver)bouwplannen) zorgt ervoor dat BouwXpo de vooropgestelde rol van inspiratieplatform - voor iedere particulier die een eigen woning wil bouwen, kopen, inrichten, renoveren, optimaliseren en/of energiezuinig maken - ook deze editie meer dan vervuld heeft.

 

Positieve geluiden dus door de exposanten aangaande de kwaliteit van de bezoeker. Daar waar de vorige editie van BouwXpo nog vier beursdagen telde (en bijgevolg ook een hoger finaal bezoekersaantal), werd voor deze editie beslist om alles te gaan concentreren op drie beursdagen. Dit zorgde niet enkel voor een hoger gemiddelde qua aantal bezoekers per dag, maar ook de kwaliteit van de bezoeker lag volgens de exposanten een pak hoger. Meer gerichte vragen en concrete projecten is een veelgehoorde opmerking.

 

Naast het aanbod van de exposanten zorgde de organisatie voor een evenwichtig en goed gevuld ondersteunend programma met onder andere infosessies van interieurarchitect Filip Deslee en Livios. Alle infosessies konden op heel wat bijval rekenen en 1 gelukkige winnaar ging zelfs naar huis met een gratis interieuradvies sessie ter waarde van 3.000 euro van de hand van Filip Deslee.

 

Net zoals bij de vorige twee edities werd het opzet van de beurs en de aankleding van de standen als bijzonder smaakvol ervaren door de bezoekers. BouwXpo onderscheidt zich op dit gebied klaarblijkelijk van andere bestaande initiatieven en dit viel duidelijk in de smaak bij zowel de exposanten als de bezoekers.

 

'Ondertussen zijn we reeds druk bezig met de voorbereidingen voor BouwXpo 2016', aldus Peter Vanbrackel, organisator van BouwXpo. 'Afspraak dus op vrijdag 11 (Wapenstilstand), zaterdag 12 en zondag 13 november 2016 voor de vierde editie van BouwXpo
 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren