Alstom en Satee zullen voor 144 metrostellen tractiesystemen leveren die met het hoogtechnologische Optonix-systeem zijn uitgerust. Dit systeem werd door Alstom Belgium speciaal voor de Chinese metro ontworpen en ontwikkeld. Lijn 12 van de metro van Nanjing is ongeveer 36 kilometer lang en bedient negentien stations.
'Dankzij de hoogstaande engineeringcapaciteiten van onze teams heeft Alstom Belgium actief meegewerkt aan de ontwikkeling van de het Optonix-systeem dat nu op de meeste continenten wordt gebruikt: in Azië met meer dan tien metroprojecten in China en Hong Kong, in Zuid-Amerika voor de metro van Buenos Aires, in Noord-Amerika voor de metro van Montreal en in het Midden-Oosten voor de metro van Riyad', legt Marcel Miller, voorzitter van Alstom Belgium, uit. 'Deze bestelling versterkt de sleutelrol die de Belgische vestiging vervult op de markt van de metro's, waar wij deze oplossing verder aanbieden voor heel wat projecten in de hele wereld'. Alstom heeft in België twee competentiecentra: een voor tractiesystemen en een voor signalisatieoplossingen (waaronder de Europese ERTMS-standaard) en service-activiteiten. Het bedrijf heeft op zijn twee sites in Charleroi en Brussel duizend mensen in dienst en heeft in 2013 meer dan 17 miljoen euro aan R&D besteed.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |