Zoeken
 
 

Agoria op zoek naar gezicht voor campagne Techie m/v


Brussel, 13 augustus 2014
Vanaf deze week tot eind september loopt op websites en social media een opvallende promotiecampagne voor technologiestudies. Met de slogan ‘Because I'm Techie' gaat Agoria op zoek naar een jongen en meisje die een jaar lang het gezicht willen zijn van deze campagne.

Agoria daagt zoveel mogelijk jongeren uit om filmpjes te maken over hun wereld vol technologie. Tijdens de komende inschrijvingsperiode voor hoger onderwijs zal Agoria in samenwerking met alle universiteiten en hogescholen ook weer de technologiebarometer opstarten. Die volgt het aantal inschrijvingen voor de richtingen ICT, professionele bachelor technologie, master industriële wetenschappen en ingenieurswetenschappen op. Vorig academiejaar schreven zich 7248 generatiestudenten in en dat zouden er dit schooljaar 9000 moeten zijn, stelt Agoria.

 

Een ‘techie' is de populaire Engelse term voor personen die technologiestudies volgen of erg geïnteresseerd zijn in technologie. Agoria roept jongeren van 16 tot en met 24 jaar op om onder de titel ‘Because I'm Techie' een leuk filmpje te maken over hun relatie met technologie. De oproep gebeurt via internet (advertenties op nieuwssites en Facebook), maar ook via scholen. De campagne loopt van 11 augustus tot 26 september. Via de likes op Facebook en een onafhankelijke jury worden de beste filmpjes gekozen. De resultaten van de wedstrijd worden gelijktijdig met de definitieve cijfers van de technologiebarometer bekendgemaakt.

 

De winnaar en winnares worden het gezicht van een technologiecampagne. Daarnaast winnen ze ook een Macbook Pro of een gepersonaliseerde (game)computer. De jongens en meisjes runners-up 2 en 3 winnen een GoPro. Maar er is meer: via de Facebookpagina zijn er ook T-shirts te winnen: Like me, I'm a Techie ! Hiervoor maken de jongeren een meme: een grappige bewerking van een bestaande afbeelding, bedoeld om online gedeeld te worden.

 

Met de campagne wil Agoria technologiestudies en -bedrijven in de schijnwerpers plaatsen bij jongeren en hun ouders. Het aantal studenten in die richtingen aan het hoger onderwijs stijgt nu sinds drie jaar, maar blijft te laag in verhouding tot de steeds toenemende behoeften in de technologiebedrijven. In de komende weken zal Agoria regelmatig communiceren rond de evolutie van de technologiebarometer.

 

Bezoek de Facebookpagina ‘Because I'm Techie'.

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren