De grootste afnemer van de lichte kunststofonderdelen is de auto-industrie. Autofabrikanten gebruiken dit glasvezelversterkte materiaal onder meer in motoren, deurstructuren en dwarsdragers. Volgens Lanxess is de auto-industrie groot fan van zijn plastics omdat het kan zorgen voor 10 tot 50 procent gewichtsbesparing. Ook zouden de productie- en montagetijd afnemen door toepassing van Durethan. Lanxess levert zijn plastics ook aan de elektro- en elektronica-industrie.
Deze euforie in de afdeling plastic (een kernactiviteit van het concern) staat in schril contrast met de andere tak van Lanxess, namelijk de productie van synthetisch rubber. Doordat het daar zo slecht loopt, wil Lanxess de komende jaren afscheid nemen van ruim duizend personeelsleden en mede daardoor 100 miljoen euro besparen.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |