Volgens beursorganisator Karl D'haveloose (zaakvoerder Invent Media) zijn er vijf goede redenen om deze nationale netwerkbeurs voor de industrie te bezoeken. ‘We bieden een compleet aanbod van Benelux-leveranciers van machines, technologie en software voor het ontwerpen, engineeren, prototypen, transformeren, behandelen en assembleren van componenten uit metaal, kunststoffen, composiet en hybride materialen. Daarnaast is er een breed aanbod van Benelux-toeleveranciers die componenten, onderdelen of producten van A tot Z kunnen ontwerpen of produceren Maar het is ook vooral een gezellig en het meest gerichte netwerkevent in België, waar bezoekers ongestoord de tijd krijgen ook in de beginuren van de avond, voor een verkennend, informeel gesprek', aldus D'haveloose.
Gerenommeerde ondernemers uit de maakindustriële sector verduidelijken hun visie op hun (uw) business in de Ideas Battle Arena, te midden de beurs, telkens gevolgd door een netwerkreceptie. Zien en gezien worden: vang de meest recente nieuwtjes op over collega's, opportuniteiten of bedreigingen en rij huiswaarts met een schat aan ideeën om uw onderneming een nieuwe boost te geven.
D'havelose is goed gestemd over het aantal deelnemende bedrijven. ‘Waar we 150 exposanten hadden ingepland, zitten we nu op 162. Hiervoor hebben we standen moeten bij creëren. Met 162 exposanten op een kleine ruimte wordt dit echt wel een marktplein met een drukte van jewelste. Daarboven komt de eerste Ideas Battle Arena, waar we de lat naar sprekers hoog gelegd hebben, en waar we nu beloond worden naar plaatsreservaties toe. Aantal zitjes en deelnemers drink is beperkt tot vijftig deelnemers. Dus diegenen die erbij willen zijn, kunnen zich nu nog registreren.'
De Ideas Battle Arena, IBA, wordt een mix van een ondernemerscafé, met grote toog, een witte cirkel waar de spreker zijn stand up conférence doet, en aangekondigd wordt live, en geprojecteerd over de beurs, en zijn entry doet als in een arena. Voor en na iedere conférence is er een happy hour netwerkmoment voor alle deelnemers en exposanten, waar zonder veel protocol, iedereen met iedereen aan de praat gaat. We zijn er alvast van overtuigd dat er heel wat handjes geschud, biertjes getapt, en kaartjes uitgewisseld worden. Onbetaalbare face to face momenten, die vandaag de dag heel schaars zijn geworden.'
Exposanten zelf, maken van de gelegenheid gebruik om ook eens personeel en relaties uit te nodigen in het kader van een nieuwjaarsdrink. Februari is in aantocht, en de goede intenties van januari moeten nu door de bedrijven in werkelijkheid worden omgezet. Dat is de sfeer die MNE 2014 wil uitstralen.
'Nog nooit hebben we zoveel toeleveranciers onder onze exposanten mogen rekenen. En omgekeerd verwachten we dat de toeleveranciers die niet deelnemen, alvast komen kijken naar de technologieleveranciers, en naar wat ze misschien gemist hebben. We verwachten minstens evenveel bezoekers als editie 2012 (2.380), en hopen te kunnen groeien door onze uitbreiding naar de volledige materialentransformatie (met kunststoffen erbij), en nieuwe productietechnieken. Waar bij MTMS Brussel de machines in de kijker staan, is hier vooral de boodschap, zien, horen, gezien worden en met nieuwe inzichten, contacten, naar huis rijden om de dag erop relevante beslissingen, gesprekken te gaan voeren. We gaan ervan uit dat de maakindustrie hier komt zien, luisteren en ontdekken waar het in de komende twee jaar allemaal zal over gaan, hoe het gemaakt zal worden, en door wie.'
'We merken nu al aan het type registranten dat het niveau heel hoog ligt als je de profielen, maar ook de namen van de bedrijven bekijkt. De echolons directie, zaakvoerder, aankoop, productieverantwoordelijke voelen zich alvast aangesproken. Meer dan 60 procent heeft een directie of managementprofiel, en dat is een all times high score.'
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |