Assemblagefabriek
Er is nog geen beslissing gemaakt over de assemblagefabriek. Er wordt een aantal landen overwogen. Belangrijk bij de keuze zijn toegang tot de markt en een aantrekkelijk vestigingsklimaat.
In Europa is BYD's ebus al getest in Parijs, Bremen, Bonn, Madrid, Barcelona, Salzburg, Warschau, Amsterdam, Brussel en Boedapest. In Londen gaat de test binnenkort van start.
Schiermonnikoog
Op het Nederlandse Waddeneiland Schiermonnikoog is inmiddels de hele busvloot vervangen en worden er alleen nog 100 procent elektrische bussen van BYD ingezet. Vliegveld Schiphol heeft onlangs 35 volledig elektrische bussen bij BYD besteld voor vervoer van passagiers tussen vliegtuigen en terminals.
Verbruik
Het energieverbruik van de 12 meter lange BYD ebus is rond 130kWh/100km in stedelijke omstandigheden. Hij levert daarmee een besparing van de brandstofkosten tot 80 procent in vergelijking met een bus op diesel. Het cijfer is gebaseerd op uitgebreide praktijktests, onder meer in de Zuid-Chinese stad Shenzhen, waar 200 ebussen operationeel zijn sinds januari 2011. In totaal hebben deze bussen 20 miljoen kilometer met passagiers afgelegd, gemeten eind september 2013.
Het hart van de BYD ebus is een veilige en betrouwbare Fe-accu (lithium ijzer fosfaat). BYD, als 's werelds grootste fabrikant van oplaadbare batterijen, is expert in het ontwerpen en bouwen van geavanceerde batterijen. De Fe-accu van BYD zorgt voor goede prestaties onder meer wat betreft actieradius en levensduur. Bovendien zijn de accupakketten op een milieuvriendelijke manier te produceren en af te breken.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |