Zoeken
 
 

Groeiende vraag naar plastic verpakkingen


Brussel, 28 april 2020
De algemene opinie over plastic is vaak negatief. Slecht voor het milieu, zoveel mogelijk afschaffen, etc. De plastic-industrie is inmiddels aan een tegenoffensief begonnen. De vraag naar plastic verpakkingen en plexiglas schermen is door de coronacrisis gestegen. Vooral door het oog op hygiëne en gezondheid is er meer vraag naar plastic verpakkingen.
'Wij zien een stijging van tien à dertig procent', zegt Raf Ketelslegers van het Belgische bedrijf Impacked International in een interview met Gondola.

De vraag naar plastic stijgt en de brancheverenigingen ruiken nu hun kans en roepen de overheid op om bestaande verboden of beperkingen op het gebruik van plastic op te schorten. De branchevereniging EUPC heeft bijvoorbeeld de Europese Commissie verzocht om het verbod op het gebruik van wegwerpplastics in te trekken. De branchevereniging beargumenteert dat bij dit besluit geen rekening is gehouden met het thema hygiëne wat nu juist zo belangrijk is. De EU gaat echter niet mee in dat verhaal en houdt het verbod gehandhaafd.

In het VK is een verbod op wegwerpplastic tijdelijk uitgesteld. In de VS hebben enkele Staten volgens Persagentschap Bloomberg het verbod ingetrokken en wordt soms het gebruik van herbruikbare tassen ontmoedigd of soms zelfs verboden. Zo heeft Starbucks het gebruik van herbruikbare bekers afgeschaft met het oog op de hygiëne.
 
print deze pagina mail door stel uw vraag
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

5 Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke krant met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
Verschillende specials waarin u uw bedrijf of product specifiek onder de aandacht kunt brengen
 5.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren