Zoeken
 
 

Beursbezoekers houden 5 miljoen businesscontacten over aan bezoek Hannover Messe


Hannover (D), 5 maart 2013
Auteur:
Franc Coenen
5 miljoen businesscontacten. Die hebben de 185.000 bezoekers aan de Hannover Messe vorig jaar overgehouden aan hun beursbezoek. Met de nieuwe online Match&Meet service voor bezoekers wordt de beurs nog aantrekkelijker om nieuwe contacten te leggen.

Beursorganisator Deutsche Messe is vorig jaar al gestart met deze online dienst. ‘Dit jaar gaan we Match&Meet ook in België promoten', zegt Udo Dreher, directeur van Global Fairs dat de Deutsche Messe in België vertegenwoordigt. De nieuwe dienst biedt toegevoegde waarde voor de Belgische bezoekers omdat ze niet alleen hun beursbezoek efficiënter kunnen plannen, maar ook in contact komen met andere bezoekers die wellicht een zakenpartner kunnen worden. Udo Dreher en Oliver Frese, senior vice president Hannover Messe, lichtten het systeem toe tijdens de Belgische persconferentie van 's werelds grootste industriebeurs. Dit jaar van 8 tot en met 12 april.

 

Iedere bezoeker (vorig jaar bezochten ruim 1.200 Belgen de beurs) kan zich gratis registreren in de database van de Hannover Messe. ‘Deze passieve aanpak is gratis en geldt het hele jaar', legt Dreher uit. Exposanten maar ook andere bezoekers kunnen je dan vinden. Op basis van zoekcriteria matcht de databank vraag en aanbod. Wil je zelf actief zoeken en online contact leggen, dan kost dat geld. Voor een individuele persoon is dat 1.100 euro per jaar; voor delegaties 700 euro per persoon. Het voordeel hiervan is dat je zelf kunt zoeken in de database van de Hannover Messe, contacten legt en fysiek kunt afspreken tijdens de beurs zelf. ‘Daartoe hebben we het bezoekerscentrum op het beursterrein volledig nieuw ingericht. Onsite kun je hier afspreken als het om een gesprek met een andere bezoeker gaat. Gesprekken met exposanten vinden doorgaans op de beursstand plaats.'

 

Oliver Frese zegt dat vorig jaar al drieduizend contacten langs deze weg tot stand kwamen. Dit aantal groeit gestaag, net als het aantal actieve en betalende deelnemers. ‘We moeten afwachten hoe het in België gaat lopen omdat we dit nu pas hier introduceren', zegt Dreher. Hij ziet het als een interessante tool voor Belgische toeleveranciers omdat het bereik nu veel groter wordt dan enkel de exposanten. De Hannover Messe omvat dit jaar weer de deelbeurs MDA, Motion, Drives & Automation. Frese zei dat half januari al zo'n 15.000 vierkante meter meer beursvloer is gereserveerd dan twee jaar geleden. Vanuit België en Luxemburg hebben zich tot nu toe 25 bedrijven aangemeld, zonder de deelnemers aan de gemeenschappelijke Waalse stand. Verwacht wordt dat dit aantal nog gaat toenemen.

Beursbezoekers houden 5 miljoen businesscontacten over aan bezoek Hannover Messe'
Oliver Frese (links) en Udo Dreher bij het affiche van de Hannover Messe 2013: zij rekenen dit jaar op meer dan 200 duizend bezoekers voor de industriebeurs.
1/1
 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Ondernemerszaken

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren
   

 
 

Wekelijkse nieuwsbrief Maakindustrie

Nieuwsbrief icoonIedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?

Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief