Zoeken
 
 

Blog Rolf Elling: 'Mail het maar even niet!'


25 oktober 2017
Auteur:
Rolf Elling
Toch nog maar eens een keer aankaarten. Gewoon, omdat we het in de dagelijkse praktijk veel tegen komen. Het contact met de klant en met de eventueel nieuwe, aanstaande klanten.

Hoe worden deze doorgaans benaderd? Juist, u raadt het wel, via de mail. Een vraag voor of over een bepaalde opdracht komt ook vaak binnen via de mail en wordt dan via de mail beantwoord. En dan is het dus maar afwachten hoe het traject verder verloopt. Je weet immer niet wanneer de mail wordt opgepakt door de ontvanger. Dat kan in principe op alle momenten van de dag zijn. Ook buiten de reguliere kantooruren.


Maar zou het niet veel beter, directer en persoonlijker zijn om ‘gewoon' even te bellen. Gelijk in overleg gaan hoe de vervolgstappen er uit moeten zien en een tijdspanne afspreken. Of goh, kom eens een keer kijken bij ons bedrijf, dan laten we zien hoe er wordt gewerkt. Doen we gelijk een lekkere kop koffie. Dit persoonlijke contact is onontbeerlijk in de maakindustrie en in het vergeven van opdrachten. Dat blijft, hoe het internet en alle andere hoogstaande technologische ontwikkelingen zich ook ontwikkelen.


Hetzelfde geldt voor het bezoeken van events of beurzen. Daar gaan we al lang niet meer naar toe om noviteiten te zien. Nee, we willen op de hoogte worden gebracht van de nieuwste ontwikkelingen binnen een bepaald vakgebied. Ook hierbij is het persoonlijk contact van wezenlijk belang. En dat gaat nooit verloren, nooit. Maar zeg nooit, nooit.

 

Rolf Elling, hoofdredacteur

 

Reageren?

E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.com

Twitter: @venabelgie_Rolf

Facebook: www.facebook.com/venabelgie

print deze pagina mail door stel uw vraag
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Ondernemerszaken

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

5 Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke krant met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
Verschillende specials waarin u uw bedrijf of product specifiek onder de aandacht kunt brengen
 5.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren
   

 
 

Nog geen abonnement?

Met Vraag&Aanbod België kunt u: 

 

Vraag&Aanbod België
1. 

Scherp en gericht inkopen:
u vindt wekelijks aantrekkelijke aanbiedingen van leveranciers

 2.

Eenvoudig op de hoogte blijven
van actuele ontwikkelingen, nieuwe producten en technieken binnen het industriële  midden- en kleinbedrijf.

      

Abonnement afsluiten

  

 
 

Wekelijkse nieuwsbrief Maakindustrie

Nieuwsbrief icoonIedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?

Meld u dan nu alvast aan voor de toekomstige e-mailnieuwsbrief.