Hoe worden deze doorgaans benaderd? Juist, u raadt het wel, via de mail. Een vraag voor of over een bepaalde opdracht komt ook vaak binnen via de mail en wordt dan via de mail beantwoord. En dan is het dus maar afwachten hoe het traject verder verloopt. Je weet immer niet wanneer de mail wordt opgepakt door de ontvanger. Dat kan in principe op alle momenten van de dag zijn. Ook buiten de reguliere kantooruren.
Maar zou het niet veel beter, directer en persoonlijker zijn om ‘gewoon' even te bellen. Gelijk in overleg gaan hoe de vervolgstappen er uit moeten zien en een tijdspanne afspreken. Of goh, kom eens een keer kijken bij ons bedrijf, dan laten we zien hoe er wordt gewerkt. Doen we gelijk een lekkere kop koffie. Dit persoonlijke contact is onontbeerlijk in de maakindustrie en in het vergeven van opdrachten. Dat blijft, hoe het internet en alle andere hoogstaande technologische ontwikkelingen zich ook ontwikkelen.
Hetzelfde geldt voor het bezoeken van events of beurzen. Daar gaan we al lang niet meer naar toe om noviteiten te zien. Nee, we willen op de hoogte worden gebracht van de nieuwste ontwikkelingen binnen een bepaald vakgebied. Ook hierbij is het persoonlijk contact van wezenlijk belang. En dat gaat nooit verloren, nooit. Maar zeg nooit, nooit.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.com
Twitter: @venabelgie_Rolf
Facebook: www.facebook.com/venabelgie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief