Zoeken
 
 

Liqui Moly investeert in Formule 1


Ulm-Lehr (DE), 20 februari 2019
Liqui Moly, een Duitse olie- en additievenspecialist, stapt in de Formule 1. Bij elf races wordt op het circuit reclame gemaakt. ‘We hopen dat van de 1 miljard toeschouwers van over de hele wereld die elke keer weer dit spektakel op de televisie volgen, de een of ander op het idee komt om meer te weten te komen over Liqui Moly en onze producten te kopen’, legt directeur Ernst Prost uit.

Het bedrijf zal al bij de Grote Prijs van Bahrein op 31 maart voor het eerst in de schijnwerpers staan. ‘Formule 1 en Liqui Moly zijn een goede match, want ze staan allebei voor absolute topprestaties', zegt Prost.

 

Na de Grote Prijs van Bahrein is het bedrijfslogo bij de helft van de races te zien. Het bedrijf telt daarvoor een miljoenenbedrag neer. ‘Als je zo veel mensen over de hele wereld wilt bereiken, mag je niet de hand op de knip houden, maar moet je juist globaal denken en veel durven te investeren', aldus Ernst Prost. De Formule 1 is geen onbekend terrein voor het smeerstofmerk. In het begin van dit decennium was Liqui Moly al betrokken bij het team Jordan. ‘Het doel van reclame maken in de Formule 1 is onze naamsbekendheid te vergroten. Oliën en additieven zijn diep in de motor werkzaam en zijn dus onzichtbaar. Het zijn geen producten die de automobilist elke dag ziet en waar hij blij van wordt. Daarom is het des te belangrijker voor ons om als merk wel zichtbaar te zijn. Aan topkwaliteit heb je niks als niemand de producten kent en niemand weet wat de voordelen ervan zijn', legt Prost uit.


Liqui Moly houdt zich niet alleen bezig met sponsoring, maar probeert zijn omzet ook te verhogen met klassieke reclame in de vorm van advertenties. In de herfst van 2018 gaf het bedrijf de aftrap voor de eerste digitale campagne met een bereik van maar liefst 1,6 miljard contacten wereldwijd. ‘We merken dat de reclamedruk de afgelopen jaren alleen maar is toegenomen', aldus Prost. ‘Om in de kijker te blijven bij de doelgroep, moeten we nog meer reclame maken en nog meer geld investeren in het verhogen van onze naamsbekendheid.'


Na 545 miljoen euro omzet in 2018 moet de omzet dit jaar op minimaal 600 miljoen euro uitkomen. Minimaal tien procent meer dus. In Duitsland heeft Liqui Moly al zo'n goede positie op de markt bereikt dat het heel moeilijk is om verder te groeien. Daarom zit het bedrijf nu in op de wereldwijde exporthandel.  

 

www.liqui-moly.com  

Liqui Moly investeert in Formule 1 '
Liqui-Moly stapt in de Formule 1. V.l.n.r.: Peter Baumann (hoofd marketing), Ernst Prost (directeur) en Günter Hiermaier (salesmanager en tweede directeur)
1/1
 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Ondernemerszaken

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren
   

 
 

Wekelijkse nieuwsbrief Maakindustrie

Nieuwsbrief icoonIedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?

Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief