Beursorganisator Jacqueline Gerrits wil met TIM terug naar de roots. ‘We willen met deze vakbeurs terug naar de beginjaren van de Nederlandse TIV, de beurs die in nauwe samenwerking met de Nederlands editie van Vraag en Aanbod, enorm is uitgegroeid. Waarom terug naar de basis van de beursgedachte is ingegeven door de vele ondernemers die ik heb gesproken. ‘Gewoon geen flauwekul, maar handel en opdrachten zien te verkrijgen. Daarnaast zijn het profileren aan de markt en het netwerken belangrijke issues voor deelnemende ondernemers. En natuurlijk Duitse en Nederlandse ondernemers samen brengen.' Gerrits wil voor de eerste editie rond de honderdtwintig exposanten in het complex onderbrengen. ‘Hierbij moet je denken aan 65 procent Nederlandse ondernemingen en 35 procent van Duitse komaf. In de toekomst moet dit doorgroeien naar de helft Nederlands en de helft Duitse. Maar ook Belgische ondernemingen zijn natuurlijk welkom', vult ze aan.
Het all-in concept is zeker bij veel bedrijven bekend. ‘We noemen dit de all-in formule. Hierbij betalen standhouders één prijs voor de stand, de uitnodigingenservice en de verzorging inclusief diner in het exposantenrestaurant. En voor een klein bedrag kunnen standhouders gebruik maken van een van onze hotelkamers. Bij Wunderland Kalkar hebben we de beschikking over ruim vijfhonderd hotelkamers.'
Over de kwaliteit van de bezoekers die naar TIM zullen komen, is Gerrits duidelijk. ‘Dit is sterk afhankelijk van de exposanten zelf. Zij zijn voor het grootste deel verantwoordelijk voor degene die worden uitgenodigd. We begeleiden ze hier bij. Bovendien heb ik liever drieduizend kwalitatief goede en geïnteresseerde bezoekers dan achtduizend met veel ‘waste'. TIM richt zich op bedrijven die actief zijn in het bewerken en verwerken van metalen, intern transport, kunststof en rubber, gereedschappen en materialen, industriële automatisering & CAD/CAM, opleidingen, oppervlaktebehandeling en gebruikte machines voor de technische industrie. ‘Voor gebruikte machines gaan we een arena inrichten waar de tweedehands machines komen te staan en waar ondernemers deze ter plekke kunnen verkopen.'
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief