Zoeken
 
 

A+A 2013 in Düsseldorf blijft groeien


Düsseldorf, 31 oktober 2013
A+A in Düsseldorf houdt de stijgende lijn vast. Op deze vakbeurs en congres, die wordt gehouden van 5 tot en met 8 november, worden opnieuw ruim 1.600 exposanten verwacht. Deze presenteren een omvangrijk producten- en dienstenspectrum rond de tentoonstellingszwaartepunten persoonlijke bescherming, veiligheid op de werkvloer, speciale uitrustingen voor bescherming bij rampen en gezondheid op het werk.
Bepaalde aspecten staan extra in de spotlights, zoals Joachim Schäfer, directeur van Messe Düsseldorf, toelicht: ‘Vooral de markt voor corporate fashion/image wear groeit. Voor dit specifieke segment binnen de beroeps- en beschermingskleding dat sterk door de mode wordt beïnvloed, zullen we met ons exposantenaanbod en de A+A- modeshow nieuwe doelgroepen voor A+A aan kunnen trekken, zoals beslissers van bedrijven die behoefte hebben aan op maat geproduceerde kleding.'

 

Tegen de achtergrond van de demografische verschuivingen en het toenemende gezondheidsbewustzijn, neemt ook een thematische ‘klassieker' uit het A+A-programma een grotere rol in. ‘Steeds meer bedrijven zien in dat gezondheidsmanagement een belangrijke succesfactor is. Uitgangspunt is om het prestatievermogen van medewerkers volop te kunnen inzetten maar daarbij fysieke en psychische belastingen te voorkomen. A+A toont de gehele inhoudelijk bandbreedte van corporate health', aldus Birgit Horn, projectleider van A+A over het aanbod van de vakbeurs, het congres en de speciale tentoonstellingen.

Zo zal het themapark ‘Workplace-Design' in hal 10 zich speciaal richten op het thema ergonomische werkplekinrichting en voorbeelden van oplossingen voor verschillende branches en belastbaarheidsprofielen tonen - van de werkplek op kantoor, de montagekamer of de logistieke verpakkingsafdeling, tot aan voorbeelden gericht op laboratoriumwerkzaamheden. Een in het themapark geïntegreerd forum presenteert tijdens voordrachten ‘best practices' uit verschillende bedrijfstakken.

 

Ook het tentoonstellingsaanbod op het gebied van corporate health is, duidelijk herkenbaar voor vakbezoekers, in hal 10 ondergebracht. In de buurt is ook het ‘Treffpunkt Sicherheit + Gesundheit' te vinden, als ontmoetingspunt voor niet-commerciële exposanten (zoals beroeps- en brancheverenigingen, Duitse ongevallenverzekeringen en de Interna-tional Labour Organization).

 

‘Safety & Security' gesegmenteerd

Op A+A 2013 zullen acht hallen van het beursterrein in Düsseldorf compleet zijn gevuld. De thematische indeling van de hallen volgt duidelijk gesegmenteerd de wandelroute van de bezoekers. Exposanten uit het segment ‘persoonlijke beschermingsartikelen' (Safety) zijn ondergebracht in de hallen 3, 4, 5 (met het segment Corporate Fashion en de A+A-modeshow), 7.0, 9 en 10.

 

Veiligheid op werkvloer

Een logisch vervolg op het ‘safety-aanbod' voor de individuele bescherming zijn de security-thema's veiligheid op de werkvloer en speciale uitrustingen voor bescherming bij rampen in de hallen 6 en 7a. Hier zijn ook het bekende themapark ‘Betrieblicher Brand- und Katastrophenschutz' (hal 6 / partner: bedrijfsbrandweerorganisatie Duitsland WFV en THW) en het Innovatiepark Safety & Security (hal 7) te vinden waar door middel van live-demonstraties en presentaties over innovatieve producten en dienstverlening de bezoekers worden geïnformeerd.

 

Het partnerland van A+A 2013 is Turkije. Op basis van de omvang van de beroepsbevolking, een bovengemiddelde economische groei in de afgelopen jaren en ambitieuze politieke doelstellingen voor de verbetering van de arbeidsomstandigheden, geldt Turkije als lucratieve markt van de toekomst voor de aanbieders van beschermende artikelen en veiligheidsoplossingen.

In het kader van A+A 2013 is een Duits-Turkse dialoog over beschermingsmaatregelen voor werknemers gepland waarbij belangrijke brancheverenigingen, instituten en de politiek betrokken zullen zijn.

www.aplusa.de

 

print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Ondernemerszaken

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren
   

 
 

Wekelijkse nieuwsbrief Maakindustrie

Nieuwsbrief icoonIedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?

Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief