Het was één van de uitspraken die ik mocht optekenen tijdens de tecetn gehouden vijfde Aankopersbeurs georganiseerd door Agoria.
En toch, als je hierover nadenkt, is dit enigszins wel een opvallende uitspraak. Er schuilt in elk geval wel een kern van waarheid in. Want horen we niet dagelijks dat er weer malafide praktijken hebben plaatsgevonden via het world-wide-web.
Kijk, als het gaat om een bestelling van slecht enkele euro's is de schade natuurlijk niet zo groot. Ook dit is natuurlijk niet goed te keuren. Maar gaat het om een veelvoud hiervan, en dan bedoel ik enkele duizenden euro's, en hier wordt geen dienst of product voor geleverd, ben je als KMO'er natuurlijk niet echt blij. Nee integendeel, je gaat dan behoorlijk het schip in.
Nu is dit misschien een wat te extreem voorbeeld, maar het geeft wel aan hoe essentieel het is om het bedrijf waarmee zaken wordt gedaan, te kennen. En dan bedoel ik dus niet enkel van het internet of van de gelikte folders die in de bus komen, nee, het persoonlijke contact is hierbij van grote waarde.
Niet voor niets zijn de Aankopersbeurzen die Agoria organiseert in Wallanië en Vlaanderen nog steeds groeiende. Meer en meer bedrijven voelen zich thuis bij dergelijke b2b-events. Deze geven de aanwezigen een prima gelegenheid om kennis te maken met andere bedrijven.
Je ziet het feitelijk ook wel bij beurzen en andere KMO-evenementen. Sommigen kom
en niet om even lekker te ‘shoppen' op een beurs, maar komen specifiek voor het netwerken.
Het is in mijn ogen een optelsom. Je oriënteren via het web in combinatie met de vakpers - waar ook veel informatie is te vinden denk aan de vakbladen, de nieuwsbrieven en de hieraan gekoppelde websites - en daarnaast contacten leggen met ondernemers. Elkaar zien en spreken waardoor ze elkaar beter leren kennen. Het persoonlijk contact werkt nog immer.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: mailto:rolfelling@vraagenaanbod.com
Twitter: @venabelgie_rolf
Facebook: http://www.facebook.com/venabelgie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief