Het is zelfs zo positief dat de verwachting gerechtvaardigd is om te stellen dat de verliezen over 2020 nu al in een jaar tijd worden ingehaald. En deze verliezen over het coronajaar 2020 liggen gemiddeld op circa twintig procent. En dat is niet mals. Een vijfde inleveren op de jaaromzet, daar moet je als zaakvoerder wel goed mee om weten te gaan. Maar in ieder geval lijkt het tij nu ten goede gekeerd.
Maar laten we niet te hard juichen en de werkzaamheden die er nu liggen, gewoon lekker oppakken en be- en verwerken. Zoals altijd keurig afgewerkt en op tijd leveren. Dat doet de klanten goed.
Het lijkt er ook op dat er een inhaalslag plaatsvindt. En daar moet je als bedrijf natuurlijk bij zijn. Zorg dat de opdrachtgevers je dan wel weten te vinden. En zorg dat je intern de zaken goed voor elkaar hebt.
Dit begint natuurlijk al bij de telefoniste, want hij of zij is het visitekaartje voor het bedrijf.
Snel schakelen is een volgende must, zorg er voor dat er voldoende materialen op voorraad ligt, zodat er direct kan worden ingespeeld op de vraag van de opdrachtgever. Dat kunnen natuurlijk bestaande klanten zijn, maar let hierbij wel op.
In de komende, en hoogst waarschijnlijk uiterst hectische periode, kan het zo maar zijn dat nieuwe klanten bij u aankloppen. En daarmee komen we weer een stapje verder in dit aanstaande herstelproces.
Wees dus alert, juist nu.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.com
Twitter: @venabelgie_Rolf
Facebook: www.facebook.com/venabelgie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief