Anno 2019 is het tijd voor social selling, oftewel verkopen via de sociale kanalen. Hierbij is Linkedin - wereldwijd met ruim 500 miljoen gebruikers - verreweg favoriet. Ik denk ook dat dit het meest zakelijke social-mediakanaal is. Twitter, Instagram en Facebook zijn meer ook voor allerlei andere (privé) aangelegenheden.
Toch zien we dat vooral Facebook ook veel door de bedrijven wordt gebruikt. Om dan de jeugd wat meer aan te spreken.
Maar Linkedin blijft bovenaan staan in het rijtje. Scoren met Linkedin, het kan en het moet. Digitalisering is immers niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dus ook niet binnen de maakindustrie.
Ondernemers moeten wel weten hoe ze hiermee moeten omgaan. Om via de social media de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten en nieuwe business kansen te creëren.
Weet u als kmo'er nu niet hoe dit aan te vliegen, kijk eens op internet naar eventuele workshops hierover. Deze zijn er te over, kijk maar eens welke er geschikt is voor het bedrijf.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.com
Twitter: @venabelgie_Rolf
Facebook: www.facebook.com/venabelgie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief