Maar aan de elektrisch aangedreven karretjes zitten volgens ons toch wat minpuntjes. Zo worden ze gevoed met stroom, elektriciteit. kW'tjes. En deze elektriciteit wordt voor tachtig tot negentig procent opgewekt met fossiele brandstoffen. Dat schiet dus, kijkend naar het milieu, niet echt op.
Er wordt en er is derhalve veel stroom nodig om deze auto's elke dag weer op te laden. Hetzelfde geldt in feite voor de windmolens. Alleen al om deze te maken moet er heel veel energie worden opgewekt voor de productie van de windmolen. Denk alleen maar aan de productie van het staal, het walsen, snijden, kanten en afwerken. In onze ogen verdienen deze windmolens dit bij lange na niet terug. Hoe hard de wind ook waait.
Meer geloof ik dan in de ontwikkeling op het gebied van waterstof. Deze ontwikkeling lijkt zich nu te versnellen en er lopen diverse proeven met autobussen die op waterstof rijden. We zullen zien hoe de ontwikkelingen gaan lopen. In ieder geval lijkt duidelijk dat waterstof een prima toekomst tegemoet kan zien.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.be
Twitter: @venabelgie_Rolf
Facebook: www.facebook.com/venabelgie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief