Zoeken
 
 

Blog Rolf Elling: 'Internet over z'n hoogtepunt heen?'


16 november 2016
Best wel vreemd. Ik kom de laatste tijd diverse mensen werkzaam bij kmo's tegen die een heel verhaal tegen me optuigen over het internet. En vooral het gebruik daarvan. De algehele strekking is dat het er op lijkt of het gehele internet over zijn hoogtepunt heen is.

Nu, persoonlijk lijkt me dit sterk, maar aan de andere kant zit er wel een kleine kern van waarheid in. Er is natuurlijk een overkill aan allerlei social media waar je als ondernemer eigenlijk wel aan mee moet doen om binnen het internetspeelveld op te vallen. Maar het wordt allemaal wel veel, heel veel.

 

Het is ook wel lastig voor bedrijven om allerlei zaken over de onderneming op het world wide web te plaatsen en op deze wijze onder de aandacht te komen. We verzanden in een enorme brij en vallen dan dus ook niet meer op. Met ‘we' bedoel ik de kleine en middelgrote onderneming. Vooral voor hen geldt dat het er allemaal maar even bij moet worden gedaan en dat is iets waar de gemiddelde ondernemer niet op zit te wachten. Ze zijn alle dagen druk met de dagelijkse gang van zaken.

 

Vaak zie je dat het dan in de avonduren even moet gebeuren, maar dan val je als bedrijf wellicht nog minder op omdat de meeste collega's zich met andere zaken bezighouden, ten minste daar ga ik gemakshalve maar even vanuit.


Bij de bedrijven met een grotere omvang - in het aantal fte's - zal dit veel minder spelen. Deze bedrijven beschikken vaak over een marketingcommunicatievrouw of -man en dat is gewoon een geheel ander verhaal.


Maar ook voor deze bedrijven is het zaak om het brede scala aan mogelijkheden binnen het internet goed te bedienen, te kaderen en te beheren. Wat wel publiceren en waarop. Hoe is het met het bereik en komen er reacties op binnen? En wat is de beste tijd om berichten te plaatsen, 's ochtend vroeg of juist in de middag?


Tja, best lastig dus. Gelukkig hebben we ook nog een papieren uitgave. Elke drie weken in de bus: vaste prik en goed te meten. Of ben ik nu ouderwets?

 

Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.com
Twitter: @venabelgie_Rolf
Facebook: http://www.facebook.com/venabelgie

print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Ondernemerszaken

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren
   

 
 

Nog geen abonnement?

Met Vraag&Aanbod België kunt u: 

 

Vraag&Aanbod België
1. 

Scherp en gericht inkopen:
u vindt wekelijks aantrekkelijke aanbiedingen van leveranciers

 2.

Eenvoudig op de hoogte blijven
van actuele ontwikkelingen, nieuwe producten en technieken binnen het industriële  midden- en kleinbedrijf.

      

Abonnement afsluiten

  

 
 

Wekelijkse nieuwsbrief Maakindustrie

Nieuwsbrief icoonIedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?

Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief