De maatregelen en strategieën waarmee we sinds de Tweede Wereldoorlog vele malaises hebben overwonnen, schieten te kort. Volgens Thys hebben we te maken met een systeemcrisis, onze modellen en structuren deugen niet meer en zijn niet meer in staat om ons uit de dip te halen.
Guido Thys is bedrijfsverloskundige: hij helpt zijn klanten bij het ter wereld brengen van waarde voor hun klanten, medewerkers en aandeelhouders. Hij heeft één grote passie: het creëren van waarde voor klanten. Hij is geboren en opgegroeid in België, en sinds 1990 ook werkzaam in Nederland. Guido Thys is een goede inleider, die de verschillen in cultuur, mentaliteit, zakelijke tradities en zelfs taal kan belichten.
In zijn laatste boek legt hij de vinger op de zere plekken. Waar het uiteindelijk op uitkomt, is de stelling dat ondernemers weer zelfstandig moeten gaan denken, uitgaan van eigen kracht, ondernemerschap en creativiteit. Kortom, ondernemers moeten weer gaan ondernemen.
Het boek ‘Dit is geen economische crisis' is bestemd voor diegenen die op een andere manier naar de omgeving willen kijken en tegelijkertijd korte metten willen maken met het negatieve sentiment dat ondernemers al vijf jaar in zijn greep houdt.
Is dit boek nu dé oplossing voor betere tijden? Thys zegt het zelf, hij heeft ook niet de wijsheid in pacht. Maar het kan wel helpen om anders om te gaan met ‘de wereld om je heen'. En de simpelste verklaring is altijd de beste. Want nog langer om de hete brij heen draaien, dat moeten we echt niet meer doen.
Interesse, kijk maar eens op de website www.guidothys.be
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren? E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.com
Twitter: @venabelgie_rolf
Facebook: www.facebook.com/venabelgie
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief