Vertrokken wordt vanuit zeven strategische ondernemingsthema's: investeringen, strategie en advies, tewerkstelling en opleiding, innovatie, internationaal ondernemen, milieu en energie en ondersteuning en begeleiding.
'We willen zo vooral zelfstandige ondernemers en kmo's de bomen in het subsidiebos tonen en hen laten inzien dat er ook voor hen overheidsmiddelen beschikbaar kunnen zijn', aldus directeur Bart Lodewyckx van Unizo-Limburg. 'Bij velen van hen leeft het beeld dat subsidies toch maar weggelegd zijn voor een ‘happy few'-clubje van grote bedrijven, waardoor ze hun kansen niet wagen. Onterecht uiteraard.'
Uit een studie blijkt dat slechts 20 procent van de ondernemers gebruik maakt van financieringssystemen buiten de bank. Waarom ze geen beroep doen op alternatieve financieringsformules: 47 procent van de ondervraagde ondernemers antwoordt dat ze hen niet bekend zijn. 71 procent van de ondervraagden geeft dan wél aan ze nodig te hebben.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |
Iedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?
Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief