Zoeken
 
 

Klare taal schept vertrouwen voor toekomst


Deventer (NL), 10 juni 2014
Marc Lambotte is de nieuwe ceo van Agoria, de federatie van de technologische industrie. Lambotte geeft met diverse prioriteiten direct duidelijke en klare taal.

Zo is een van de prioriteiten die hij stelt, het aanpakken, bewerkstelligen en het verbeteren van de concurrentiekracht van onze industrie. Bedrijven die internationaal concurreren hebben niets aan beloften over dalende ondernemingskosten. Pas als de beleidsvoerders hun beloften in daden omzetten, zullen de bedrijven ook weer investeren in de toekomst. En dat is zo helder als het maar kan zijn.

 

Ik mag dat wel, helder, transparant en onmiddellijk de bakens neerzetten. Daarmee positioneert de nieuwe topman zich gelijk in het belangrijke speelveld van de kmo'ers. Deze industrie is de groeimotor voor de economie en een bron van welvaart, zeker ook in België.


Samenwerken binnen de industriële kaders moet ook worden geïntensiveerd. Noodzakelijk voor een goede toekomst voor de industrie. En dit is ook een nuttige en zinvolle zaak. Het zijn toch vooral de industriële werkgevers die het meest onder de hoge ondernemingskost in ons land lijden. Zeker de bedrijven die dagelijks de concurrentiestrijd aangaan op buitenlandse markten merken dit.

Hierbij ligt er ook een rol voor de zaakvoerders zelf. Het elkaar meer en beter opzoeken, contacten en ervaringen uitwisselen, kan ook voor veel bedrijven zinvol zijn. En dit gebeurt  mijns inziens nog te weinig. Daarom is het netwerken op events, beurzen, meetings en noem de bijeenkomsten allemaal maar op, uiterst nuttig. Een klein voorbeeldje.

 

Het bedrijf Dalemans Industries uit Zonhoven was recent aanwezig op de Nederlandse beurs TIV en Roestvast Staaldagen in Gorinchem. Hij heeft daar toch maar mooi even een nieuwe klant binnengehaald voor het leveren van grasmaaiermachinemessen. De beurs is laagdrempelig, kost weinig en je kunt 's avonds ook nog weer terug naar huis zo liet zaakvoerder Alain Dalemans de redactie weten.

 

Het bewijst maar weer eens dat het niet altijd te voorspellen is, waar nieuwe orders of samenwerkingen kunnen worden afgesloten of ontstaan.


Rolf Elling, hoofdredacteur

 

Reageren?

E-mail: mailto:rolfelling@vraagenaanbod.com

Twitter: @venabelgie_rolf

Facebook: http://www.facebook.com/venabelgie

print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Ondernemerszaken

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren
   

 
 

Wekelijkse nieuwsbrief Maakindustrie

Nieuwsbrief icoonIedere woensdag verschijnt er een e-mailnieuwsbrief voor en door de Belgische maakindustrie. Wilt u deze ontvangen?

Meld u dan nu aan voor de e-mailnieuwsbrief