De beslissing om een metaalbewerkingsbeurs om te turnen naar een vakbeurs voor de transformatie en bewerking van meerdere materialen zoals metaal, kunststoffen, composieten en hybride materialen en de beurs bovendien te combineren met nieuwe technologieën zoals Additive Manufacturing, was voor de Belgische industrie een korte bocht die gecontroleerd werd genomen.
Karl D'haveloose en Mario Dejaegher kijken moe maar tevreden terug op deze vuurdoop. ‘De ambities van de beurs en de evolutie van het industriële landschap moeten synchroon gebeuren. De nood aan steeds nieuwere, lichtere, goedkopere materialen en de introductie van nieuwe transformatie- en assemblagetechnologie passen volledig in het kader van MTMS', geeft D'haveloose aan. Op woensdag 20, donderdag 21 en vrijdag 22 maart 2013 kwamen in totaal 6.983 bezoekers opdagen. De spreiding over de drie dagen bedroeg respectievelijk 1677, 3754 en 1552 bezoekers. Het aantal scholieren (590) op woensdag, de Student Day lag lager dan verwacht. Dit is vooral te wijten aan het feit dat de vakbeurs samenviel met de examenperiode.
Relevanter zijn de statistieken van het registratiesysteem. Daaruit blijkt dat 27,6 procent van de bezoekers CEO of eigenaar, 11,8 procent directielid en 7,4 procent aankoopverantwoordelijke is. Dit betekent dat ruim 48 procent van het totale aantal bezoekers beslissingsnemers waren. Ook de exposanten gaven dat er zich veel kwalitatieve leads tussen de bezoekers bevonden. Verder tonen de bezoekersgegevens aan dat de doelgroepen ‘productiechef' en ‘engineering' respectievelijk 14,7 procent en 10,8 procent van het bezoekersaantal vertegenwoordigden. ‘O&O' en ‘maintenance' waren goed voor elk 5 procent van de bezoekers. De onderverdeling per taal was als volgt: 73,8 procent Nederlandstaligen, 23,7 procent Franstalig en de overige 2,5 procent anderstaligen. Cijfers over de sectorverdeling van de industriële sectoren en verwachtingen van de bezoekers zullen nog volgen uit de verwerking van de enquêtes die gevoerd werden ter plaatse. Voor de tweede editie zijn alvast de data 25, 26 en 27 maart 2015 gereserveerd.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |