Zoeken
 
 

METAV na vier jaar terug als hybride evenement


Düsseldorf (DE), 24 november 2021
METAV 2022 opent volgend jaar maart weer haar deuren in Düsseldorf, na een onderbreking van vier jaar in verband met het coronavirus.

'We kijken er erg naar uit om onze exposanten en bezoekers weer te zien', zegt Martin Göbel, hoofd van de vakbeurzen bij de METAV-organisator VDW (Duitse Vereniging van Machinebouwers). 'Een groot deel van de huidige ongeveer 250 exposanten uit meer dan 20 landen zijn ons sinds 2020 trouw gebleven. Dit ondanks het uitstel van het evenement als METAV re-loaded en de daaropvolgende hernoeming tot METAV digital', voegt Göbel toe. Sascha Gersmann, Hoofd Marketing en Key Account Manager bij Citizen Machinery Europe GmbH in Esslingen, is het daarmee eens: 'Wij zijn een trouwe en langdurige METAV-exposant. Keer op keer hebben we gezien hoeveel potentieel er in Midden- en Noord-Duitsland is dat nog niet volledig wordt benut.' Göbel vult aan: 'Ongeveer een vijfde van de exposanten is echter ook nieuw op het evenement.' Geïnteresseerden kunnen te weten komen wie er aanwezig zullen zijn door de voorlopige lijst van exposanten te raadplegen.

 

De internationale vakbeurs voor metaalbewerkingstechnologieën opent volgens de planning haar deuren van 8 tot en met 11 maart 2022. 'Exposanten en bezoekers kunnen met vertrouwen naar de vakbeurzen gaan', weet Göbel zeker. 'Dat bleek wel uit de actualiteit op verschillende beurslocaties dit najaar. De stijgende vaccinatiegraad, de 3G-verordening en de goede ervaringen van de Messe Düsseldorf met haar PROTaction-hygiëneconcept geven een goed gevoel voor een veilige beursdeelname. Ondanks de hogere infectiecijfers van dit moment is er geen enkele aanwijzing dat beursdeelname een hoger infectierisico met zich meebrengt. Integendeel, door de strenge hygiënevoorschriften kunnen zij als veilig worden beschouwd.'

 

Het motto van METAV 2022 is 'Echt & digitaal - De perfecte match!'. Dit onderstreept het voornemen van de VDW om in de toekomst hybride beurzen te organiseren. 'Onze ervaringen tijdens de coronacrisis hebben ons ervan overtuigd dat er weinig toekomst is voor vakbeurzen die uitsluitend als face-to-face-evenementen worden gerund. Ze moeten ook digitale aspecten omvatten en complementaire formats aanbieden', aldus Martin Göbel. Markus Horn, directeur van Paul Horn GmbH in Tübingen, is een soortgelijke mening toegedaan: 'Wij ondersteunen de hybridisering van beurzen zolang de nadruk nog steeds ligt op fysieke aanwezigheid, maar met digitale aspecten die een toegevoegde waarde bieden voor bezoekers. Presentaties en speciale evenementen kunnen doelgroepen bereiken die niet in staat zijn om de beurs zelf bij te wonen.'

 

METAV Highlight Weeks

De 'METAV Highlight Weeks' zijn gepland in de aanloop naar METAV 2022. Ze beginnen in februari 2022 met een week van websessies over specifieke onderwerpen. De exposanten krijgen dertig minuten de tijd om hun processen en oplossingen te presenteren. Dat komt neer op twintig minuten digitale presentatie gevolgd door tien minuten discussie. In de beslissende fase waarin potentiële klanten hun beursbezoek plannen, kunnen de exposanten op deze manier hun expertise laten zien als middel om bezoekers naar hun stand te lokken. Markus Horn bevestigt: 'Onze METAV-websessies zijn zeer goed bevallen, vonden wij. We hebben vaste plannen om deel te nemen en zijn nu al benieuwd welke digitale elementen er nog meer zullen zijn.'

 

In deel 2 van de Highlight Weken die duren tot de officiële opening van het evenement op 8 maart, zal de VDW elke dag exposantenportretten en beurshighlights publiceren in de vorm van elevator pitches op alle METAV social media kanalen - LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en IndustryArena. 'Dit zal het marktbereik van METAV 2022 vergroten en de beurs maximale zichtbaarheid geven', legt Martin Göbel uit. Alle exposanten zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen, zegt hij.

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren