Zoeken
 
 

Actieplan om de crisis te verslaan


17 maart 2021
'Never waste a good crisis'. Het is een bekende uitspraak van Winston Churchill, maar ook de idee achter de Crisis Code Cracker. Dit actieplan van Sirris helpt bedrijven in de Belgische technologiesector om hun onderneming in drie stappen future-proof te maken. Al negentig West-Vlaamse bedrijven namen gratis deel dankzij het provinciale relanceplan van POM West-Vlaanderen. Een resultaat dat zich in rechte lijn zal doorzetten, zo is de verwachting.

'De industrie is bezig aan haar relance en daar zijn we bij Sirris uitermate blij om', zegt Herman Derache, Managing Director van Sirris. 'We hebben samen met Agoria en andere partners verschillende initiatieven opgezet om onze technologische bedrijven doorheen deze periode van uitzonderlijke crisissen te loodsen. Eén daarvan is de succesvolle Crisis Code Cracker. Bedrijven die hiervan gebruik maken, kunnen rekenen op een snelle en efficiënte doorlichting van hun product, productie of business. Ze verkrijgen nieuwe inzichten en kunnen zich focussen op innovatie daar waar die voor hen van tel kan zijn. Daarnaast kunnen ze ook aan de slag met een concreet actieplan en inspelen op snelle evoluties of veranderingen in de markt. Denk aan digitalisering, automatisering of duurzaamheid.'

 

Opvallend is dat de Crisis Code Cracker hulp biedt aan ondernemingen met uiteenlopende activiteit, zoals IT-dienstverleners, metaalbewerking, machinebouwers, maakbedrijven, maar ook energieproducenten, dienstenbedrijven en recycling/upcycling-bedrijven. Mede daarom namen al meer dan negentig West-Vlaamse ondernemers deel. Eén van hen is Bart Maeyens, General Manager bij Modular Lighting Instruments in Roeselare. Ook hij zocht naar oplossingen voor de uitdagingen na Brexit en corona.

 

'Onze Crisis Code Cracker zoomde in op drie grote pijlers: productinnovatie, operations en ideeën 'out-of-the-box'. Uit het traject zijn heel wat waardevolle ideeën en denkpistes naar voor gekomen die vandaag effectief toepasbaar zijn. Concrete innovaties waarvan ik geloof dat ze de komende jaren een meerwaarde zullen zijn, vooral op het vlak van duurzaamheid.'

 

Ook de provincie West-Vlaanderen en POM West Vlaanderen zijn enthousiast over de positieve evolutie bij hun bedrijven. De resultaten zijn een bevestiging van het belang van toenemende digitalisatie en automatisatie van bedrijfsactiviteiten en de nood aan digitale skills bij werknemers.

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren