Zoeken
 
 

Atlas Copco investeert miljoenen in slimme fabriek


Wilrijk, 17 juni 2020
Ondanks de economisch tegenwind gaat Atlas Copco de komende periode jaarlijks 15 miljoen euro investeren in het moderniseren van haar infrastructuur en het machinepark in Wilrijk.
Dat heeft de Zweedse producent van compressoren recent aangekondigd. Tevens wordt er tien miljoen euro geïnvesteerd in de omscholing van de 2.900 werknemers. Het bedrijf wil niet kwijt hoe lang het investeringsprogramma loopt.

Met een jaarlijkse investering van 15 miljoen euro wil Atlas Copco het machinepark vernieuwen en vergaande digitalisering en automatisering doorvoeren. Machines worden aan elkaar gekoppeld en data moet slimmer benut worden. Hierbij is de aanleg van een 5G omgeving ook essentieel.

Artificiële intelligentie voor slimme producten

Ook de producten moeten slimmer worden, dankzij de toepassing van artificiële intelligentie. Hierbij wil het bedrijf onder andere gebruik maken van data-analyses op 140.000 compressoren die momenteel wereldwijd in gebruik zijn. Naast de investering van Atlas Copco zelf, ontvangt het bedrijf ook twee miljoen euro subsidie van de Vlaamse overheid. Dit geld is bedoeld voor de bijscholing en omscholing van het personeel om in de slimme fabriek te kunnen werken.

Atlas Copco investeert al jaren in zijn Belgische vestiging. Sinds 2018 vloeide 35 miljoen euro naar Antwerpen. De aangekondigde investeringen komen bovenop het R&D&I budget dat in 2019 95 miljoen euro bedroeg. De vestiging in Wilrijk is wereldwijd de grootste vestiging van Atlas Copco en telt 2.900 werknemers.

 

www.atlascopco.com
 

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren