Zoeken
 
 

Reorganisatie ThyssenKrupp raakt 1 op 3 werknemers


8 oktober 2019
Auteur:
Jorine van Knippenberg
ThyssenKrupp gaat de grootste reorganisatie in de geschiedenis van het bedrijf doorvoeren. De divisies onderdelenproductie en installatiebouw worden ontbonden, de holding wordt daarnaast drastisch ingekrompen.
Dat meldt Handelsblatt op basis van ingewijden. De plannen raken één op de drie werknemers. In totaal werken er bij ThyssenKrupp 160.000 man. CEO Martina Merz zal de plannen dinsdag presenteren tijdens een interne vergadering met 150 topmanagers. Dit is haar eerste verschijning in deze nieuwe functie, voorheen uitgevoerd door Guido Kerkhoff. De plannen die Merz nu zal presenteren, zijn uitgewerkt door het bestuur rondom Kerkhoff.

Met het afstoten van de divisies onderdelenproductie en installatiebouw wil ThyssenKrupp zich gaan richten op de hoofdactiviteit staalindustrie. Het doel van de herstructurering is de groep efficiënter en sneller te maken.

Handelsblatt zegt dat ingewijden aangeven dat de ontbinding van de twee divisies pas de eerste stap is. Zo wordt er al gezocht naar partners voor de subdivisies Cement, Chemicaliën en Mijnbouw. Uiteindelijk zouden de activiteiten op het gebied van de bouw van fabrieken grotendeels worden geliquideerd. De onderdelenproductie en installatiebouw zijn als eerste het slachtoffer aangezien zij al lange tijd last hebben van ondergemiddelde marges. Economische tegenwind in de vorm van de problemen in de automobielindustrie hielp de divisies ook niet bepaald.

ThyssenKrupp verwacht over het gele gebroken boekjaar een nettoverlies te leiden.
 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren