CEO Thibaut Suys: 'Met de algemeen dalende tendens van het aandeel van PVC in de markt, vertegenwoordigt de term ‘Plastics' in de bedrijfsnaam onze hoofdactiviteit niet meer. Het speelde dus al enige tijd in ons hoofd om de naam en merkidentiteit aan te passen.'
Voor Building Plastics komt de rebranding samen met een gewijzigde sales- en marketingstrategie. Tot op heden lag de focus hoofdzakelijk op professionele klanten. Dat werkt perfect voor het buitenland, waar ze enkel profielen en onderdelen verkopen die door hun klanten verwerkt worden tot, bijvoorbeeld, rolluiken. Voor de Belgische thuismarkt is het een ander verhaal, hier is er eveneens een verkoopkanaal van afgewerkte producten via verdelers en installateurs.
'Bij de verkoop van deze maatwerkproducten is de eindklant betrokken en die schakel werd wat uit het oog verloren. We komen op dat vlak van ver en de tijd is nu rijp om in te zetten op B2C marketing,' verduidelijkt Femke Desmet, verantwoordelijke voor marketing. 'Ook hier moesten we vaststellen dat ‘Plastics' niet meer in het plaatje past. Stel je voor dat je een aluminium rolluik koopt en dat de leverancier Building ‘Plastics' blijkt, dat klinkt contradictorisch in het hoofd van een consument. Bovendien heeft plastic een negatieve connotatie, dat is niet de boodschap die we willen brengen met producten die duurzaam en kwaliteitsvol zijn.'
'Breken met ‘Plastics' lag dus voor de hand, net zozeer als we ‘Building' wel wilden behouden,' gaat Thibaut Suys verder. 'We zijn bij onze professionele klanten in binnen- en buitenland vooral gekend als Building, de meesten zeggen er Plastics niet eens bij.'
Met de nieuwe naam Building Shutter Systems wordt de link naar de bedrijfshistoriek en waarden behouden, terwijl Shutter Systems de nieuwe vlag is die de lading dekt. Rolluiken, screens en rolpoorten kan men hier perfect onder plaatsen en het biedt zelfs ruimte voor mogelijke uitbreidingen van het gamma. De look en feel van het nieuwe logo is tijdloos en eenvoudig.
'Nog belangrijker dan een nieuwe naam, zijn de waarden die je als bedrijf voorop stelt. Met Building Shutter Systems positioneren we ons nog steeds als een Belgische specialist in de productie van aluminium- en kunststofprofielen', besluit Thibaut Suys. '100% Belgisch is iets waar we al 45 jaar trots op zijn. Wij zijn de enige fabrikant in België met een volledige integratie in eigen beheer. Dit wil zeggen dat we zelf instaan voor de profilering van onze aluminium lamellen en kastprofielen, de extrusie van onze kunststofprofielen én de poedercoating van onze aluminium extrusie producten. We zijn, bijvoorbeeld, de enige die de rolluikpantsers poedercoat in elke RAL-kleur. Dit lakproces is milieuvriendelijk en biedt een zeer duurzame bescherming. Die duurzaamheid is een belangrijke waarde, niet alleen voor onze producten maar voor de gehele organisatie. Zo is ons bedrijfsgebouw, bijvoorbeeld, volledig uitgerust met zonnepanelen om zelf in stroom te kunnen voorzien.'
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |