Zoeken
 
 

Machinebouw amper bezig met nieuwe verdienmodellen


Brussel, 11 april 2018
Dat de machinebouw een nieuwe industriële revolutie beleeft, is een open deur intrappen. Zo voltrekt zich onder de noemer Smart Industry een digitale transformatie die betrekking heeft op zowel producten als processen. Om te kunnen peilen waar we vandaag staan met de smart machine industry voerde Siemens PLM Software een benchmark-studie uit.

De vragen die gesteld werden: hoe ver staan de machinebouwers in de digitale transitie? Zien ze de urgentie? Welke prioriteiten stellen ze? Hoe snel adopteren ze nieuwe technologie? Hebben ze daarvoor de juiste skills in huis? Zijn ze in staat om het totale proces van ontwerp, fabricage en service integraal aan te pakken? Welke samenwerkingsverbanden gaan ze aan? En kunnen ze wendbaar inspelen op de trends?

 

Groot aantal machinebouwers

Siemens voerde de benchmark uit onder een groot aantal machinebouwers die vanuit Nederland opereren. Een aantal conclusies zijn onder meer dat machinebouwers niet verwachten dat de digitalisering die zich onder de vlag van smart industry zal voltrekken hun markten zal ontwrichten. Zo moeten we, bijvoorbeeld, in de machinewereld volgens hen niet snel een AirBnB-scenario verwachten. Er blijkt ook dat men amper bezig is met nieuwe verdienmodellen, zoals pay-per-use.

 

Voor een gratis download van de studie van Siemens (in het Nederlands), surf dan naar deze pagina: https://www.plm.automation.siemens.com/country/nl-nl/. Hier vindt u rechts een downloadknop om het document binnen te halen. 

 
print deze pagina mail door stel uw vraag
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

5 Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke krant met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
Verschillende specials waarin u uw bedrijf of product specifiek onder de aandacht kunt brengen
 5.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren