'We hebben veel MKB-bedrijven uit Nederland en België als klant en uit de gesprekken en overleggen die we de afgelopen maanden hebben gevoerd maak ik op dat 80 tot 90 procent van de bedrijven hier nog niet klaar voor is,' zegt directeur Christian Oudenbroek van Brand Compliance.
Veel dienstverleners vrezen ook klanten te verliezen als ze niet op tijd AVG-proof zijn. Het auditbureau kreeg het afgelopen anderhalf jaar veel vragen van klanten en consultants die op zoek waren naar een officiële AVG-certificering. Daarmee kunnen organisaties zowel intern als extern aantonen dat ze aan hun verantwoordingsplicht van de AVG voldoen. Brand Compliance heeft hierop zelf het voortouw genomen en certificatiestandaard BC 5701:2018(nl) gebaseerd op de beginselen van de AVG ontwikkeld.
Brand Compliance verwacht dat er op termijn een geharmoniseerde standaard voor heel Nederland zal komen, onder de officiële accreditatie van de Raad voor Accreditatie (RVA) of de AP. Dezelfde stappen worden zeer waarschijnlijk ook in België voorbereid.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
1. | Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie |
2. | Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie |
3. | Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken |
4. | U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren |