Zoeken
 
 

MNE maakt netwerkbelofte waar


Kortrijk, 14 februari 2018
Auteur:
Jan Hoffman en Rolf Elling
MNE, een event dat op 7 en 8 februari werd georganiseerd in Kortrijk Xpo, is in de eerste plaats opgevat als een netwerkgebeurtenis. Die netwerkgebeurtenis wordt omkaderd door tal van informatieve incentives, zoals onder meer een Ideas Battle Arena, een conference zone, een Smart Tech Box,… enzovoort. Hoe ervoeren de deelnemers dit alles? Slaagde de organisatie (Invent Media) überhaupt in zijn opzet?

Vraag & Aanbod pikte er een aantal standhouders uit en bevroeg deze. Daaruit kunnen een aantal krachtlijnen gedistilleerd worden, waarvan de belangrijkste is dat MNE zijn netwerkbelofte meer dan waard maakt. Bovendien stimuleert deze formule niet enkel het contact tussen standhouder en bezoeker, maar wordt er ook volop genetwerkt tussen de standhouders onderling. Logisch ook, in de praktijk zijn velen, afhankelijk van de situatie, zowel klant als leverancier.

 

Een verdere rode draad in de commentaren was dat het de eerste dag nogal kalm was in de gangen, zonder dat daarbij evenwel slecht gescoord werd, maar dat vooral de tweede dag de verwachtingen volop inloste. Veel had daarbij te maken met de talrijke randmanifestaties, die letterlijk bewezen dat de afwezigen ongelijk hadden.

 

Feiten en cijfers MNE 2018

MNE 2018 klokte af op 2.944 bezoekers. In 2016 waren dit 2.848. Deze vierde editie van organisator Invent Media genoot deze keer ook van de steun van POM West-Vlaanderen, die mechatronica, machinebouw, kunststof-en metaalbewerking als belangrijke speerpunten voor onze economie en internationale uitstraling in de verf zetten. Tijdens het event met 141 deelnemende exposanten kwamen 89 procent Nederlandstalige en 10 procent Franstalige bezoekers over de vloer.

 

Op donderdagavond tussen 17.30 en 21.00 uur, bracht POM Disruptival – The Conference een 520 deelnemers naar het event en het congres, in combinatie met een extra 345 POM Late Shift bezoekers. Het avondarrangement werd door het congres goed ontvangen. De Ideas Battle Arena, met onder andere de Agoria Manufacturing 2020 Outlook (78 deelnemers) en de sessie van Flanders Make (62 deelnemers) brachten in totaal 392 mensen samen in het netwerk- en conférencecafé.

De belangrijkste functieprofielen zijn CEO, eigenaar of bestuurder: 28%, productie manager/ maintenance manager: 19%, aankoop manager: 10%, engineering manager: 7% en sales manager/consultant: 7%. De andere bezoekersprofielen waren andere C-levels, werfleiding, supply chain, logistiek en IT en after-sales.

De top 5 van de bezoekers kwamen in hoofdzaak uit volgende sectoren: metaalbewerking en constructie: 46%, machine-en apparatenbouw: 15%, ingenieursbureaus / automatiseringsdiensten: 13%, engineering, prototypen, matrijzenbouw, 3 printen: 10% en kunststoffen-, alu-en houtbewerking: 9%. Overige sectoren zijn textielindustrie, groothandels componenten, chemie, voeding, elektrotechnische installaties en agro.

 

De top 10 meest aangevinkte interesses zijn machines voor verspaning: 11%, gereedschappen: 10%, machines voor plooien, snijden, perforeren van metaal, kunststof, composiet: 9%, verbindingstechniek/oppervlaktebehandeling: 8%, diverse software, big data, IoT en smart toepassingen: 8%, automatiseren/apparaten & onderdelen: 8%, technologie, engineering, materialen voor machinebouw: 8%, testen/meten: 6%, additive manufacturing: 5% en industrial subcontracting: 4%. Andere in te vullen interesses waren onder andere vacuümtechniek, maintenance, werkplaatstechniek en persoonlijke bescherming.

 

De volgende editie van MNE is ingepland in februari 2020.

 

Lees alles over MNE 2018 in de papieren editie van Vraag en Aanbod nummer 3, deze verschijnt vrijdag 16 februari

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren