Zoeken
 
 

Paul Matthijs nieuwe CEO Niko Group


3 mei 2017
Paul Matthijs is de nieuwe CEO van de Niko Group. Hij neemt de taken over van Jo De Backer, die zelf actief blijft als executive director. Met de aanstelling zet Niko Group de volgende stap in zijn langetermijnstrategie.

Matthijs is de eerste niet-familielid aan het hoofd van het familiebedrijf, dat door de grootvader en grootoom van Jo De Backer werd opgericht in 1919. Hij is 53 jaar, studeerde af als Industrieel Ingenieur Elektronica in Gent en behaalde een MBA aan de Vlerick Management School. Sinds 1986 werkte hij bij Barco, waar hij zowel in binnen- als in buitenland functies van algemeen directeur van diverse divisies bekleedde. In zijn meest recente mandaten was Paul als Senior Vice President verantwoordelijk voor Corporate Technology en Retail & Advertising.


Over zijn overstap zegt hij: ‘In het tijdperk waar ‘The Internet of Things' een steeds belangrijkere rol speelt, geloof ik dat de Niko Group veel potentieel in zich draagt. Ik ben verheugd dat ik een bijdrage kan leveren aan dit Belgische bedrijf met een rijke geschiedenis en veel toekomstmogelijkheden.'

 

Future-proof gebouwen

De Backer blijft executive director en vertegenwoordiger van het familiale aandeelhouderschap. Zo kan hij zijn aandacht voluit besteden aan de algemene strategie van Niko Group: de holding achter de bedrijven Niko, fifthplay, Servodan en Züblin. Deze groep is ondertussen in twaalf Europese landen actief en stelt zich tot doel om gebouwen waar mensen werken en leven future-proof te maken door er slimme en geconnecteerde technologie aan toe te voegen.
 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren