Zoeken
 
 

93 procent KMO-werkgevers investeert in welzijn werknemers


19 april 2017
Het ACV vraagt om meer controles op preventiemaatregelen om het probleem van burn-outs en langdurige ziekte op te lossen. Unizo ziet daar niet in. ‘Je creëert daar alleen maar een hoop extra rompslomp mee voor onze ondernemers. Terwijl ze ook zónder die extra controles al heel wat maatregelen nemen om het welzijn op het werk te verbeteren.’

93 procent van de KMO's investeert momenteel al tijd en middelen in preventie van langdurige ziekte, blijkt uit recent Unizo -onderzoek. Logisch, want ondernemers willen niets liever dan dat het aantal zieke medewerkers wordt teruggedrongen. Karel Van Eetvelt: ‘En ze willen daar graag hun deel van de verantwoordelijkheid in nemen.

 

Zo heeft Unizo zich al positief uitgesproken over het zopas goedgekeurde re-integratieplan voor langdurig zieken. We engageren ons ook om de KMO-werkgevers hierin te begeleiden. Tegelijk blijven we benadrukken dat het terugdringen van het aantal zieken een gedeelde verantwoordelijkheid is, waarbij ook de betrokken werknemers zelf en de voorschrijvende artsen hun rol moeten opnemen.'

 

Uit de Unizo-enquête blijkt trouwens dat slechts 16 procent van de KMO-werkgevers een controlearts stuurt naar zieke medewerkers. 84 procent doet dat niet, hoewel ze volgens hetzelfde onderzoek al hebben meegemaakt dat bepaalde werknemers zich onterecht ziek durven melden. 72 procent van de werkgevers geeft aan de afwezigheid op te vangen door zelf harder te werken, terwijl 65 procent het - extra - werk verdeelt over de resterende medewerkers.

 

www.unizo.be

 
print deze pagina
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 
 

Nieuws

 
 
 

Focus op bedrijven

meer...
Links Rechts
 
 

Uw product of dienst in de kijker?

Redenen om te adverteren:
   
 1. 
Onafhankelijke site en nieuwsbrief met een unieke redactie
 2. 
Bereikt brede doelgroep door verspreiding in gehele maakindustrie
 3.  Verzekert u van doeltreffend bereik bij duizenden zaakvoerders, productie- en aankoopverantwoordelijken
 4.
U kunt zich met een aantrekkelijke korting ook in de Nederlandse maakindustrie profileren