De Nederlandse Bouwbeurs heeft dit jaar 75 duizend bezoekers getrokken. Door het Belgische Decovan Machines is de Boubeurs inmiddels onmisbaar.
Nederland neemt inmiddels de helft van de omzet van het bedrijf voor zijn rekening. Doelstelling voor deze beurs was de nieuwe Roll vloerstripper presenteren, zoeken naar dealers voor een deel van het assortiment en netwerken.
Decovan Machines verkoopt een compleet gamma aan van machines en gereedschappen voor de oppervlaktebewerking van beton, asfalt, natuursteen, terrazzo en metalen constructies. Daarnaast biedt het ook totaaloplossingen voor stofafzuiging en stofbeheersing. Naast de producten biedt Decovan Machines een serviceapparaat met mensen die de taal en gewoontes van het land waar zij werken kennen.
Vloerstripper
Jan Meyvis, bedrijfsleider Decovan Machines: ‘Wij presenteren hier de nieuwe Roll RO3 vloerstripper. Hij heeft een slagmotor en aandrijving, het apparaat weegt 123 kilo. De machines worden ingezet voor vloervoorbereiding bij het verwijderen van linoleum, pvc, rubber, tapijt en dergelijke. Hij stript verschrikkelijk snel en soepel.’ Het voordeel van de RO 3 is dat het een compacte machine is en toch robuust. Zijn grotere broer de RO 2 is al langer op de markt. Deze kleinere machine is ontwikkeld op klantenverzoek, omdat zij ook graag een lichtere machine hadden.
Decovan Machines levert alles voor schuren, stralen, strippen, hakken en stofzuigen. Het grote stofzuigprogramma is ontwikkeld omdat je na de werkzaamheden alles stofvrij moet kunnen maken. Naast het klantencontact zoekt Meyvis op de Bouwbeurs ook naar dealers voor het Scrap’air-programma. ‘Dit zijn onder andere beitelhamers; het is een persluchtgamma dat perfect openstaat om via dealers verkocht te worden. Het is eigenlijk een nice-product binnen ons gamma.’ Het is vooral gericht op de vakman, eenmansbedrijven en kleine aannemers, voor kleine sloopwerken en asbestsanering.
Helft omzet uit Nederland
De Nederlandse markt is inmiddels heel belangrijk geworden voor Decovan Machines. De helft van de omzet komt uit Nederland en de andere helft uit Luxemburg en België. De omzet geeft Meyvis niet prijs. Wat hij wel kwijt wil over het succes in Nederland is dat ze alleen maar werken met accountmanagers die klantenbezoeken doen en demonstraties geven die voor Nederland uit Nederland komen.
‘Als je vanuit België naar Delfzijl moet, is het bijna niet te doen en ook nog eens fysiek zwaar, als je daar ‘s ochtends om acht uur moet zijn. Een Nederlander wil graag een vertrouwd gezicht hebben dat over de vloer komt, liefst uit de regio. Daarnaast is er inmiddels een eigen opslag met werknemers die naast de twee accountmanagers in de Nederlandse vestiging werken.