De nieuwe naam en logo en de nieuwe robuuste groeistrategie van United Caps, de mondiale industriereferentie voor het ontwerp en de productie van hoogwaardige plastic doppen en sluitingen, werden bekendgemaakt op een persevenement, dat uitsluitend toegankelijk was op uitnodiging, op 17 september 2015.
Het evenement vond plaats in een van de onlangs gerenoveerde en uitgebreide productievestigingen van het bedrijf in Hoboken (België). 25 journalisten van enkele van de meest gereputeerde digitale en gedrukte vakbladen en andere vertegenwoordigers van de algemene media waren aanwezig om te getuigen en verslag uit te brengen van deze belangrijke verandering.
Journalisten uit negen landen waren aanwezig op het evenement. Naast de primeur van dit exclusieve verhaal in de industrie kregen ze de kans om een beter inzicht te verkrijgen in de groeistrategie van het bedrijf voor de toekomst en hoe deze strategie de ambitie van United Caps zal ondersteunen om de referentie te worden in de sector van plastic doppen en sluitingen, dicht bij de klant, zoals voorgesteld door ceo Benoît Henckes.
United Caps is van plan om zijn portfolio uit te breiden, zijn innovatiemogelijkheden verder te vergroten, nieuwe markten te betreden en dichter bij de klant te staan. Henckes schetste een aantal van de initiatieven die al werden opgestart en die zijn gepland voor de toekomst om deze doelen te bereiken.
De enorme innovatiemogelijkheden van United Caps werden voorgesteld door Philippe Thivet, die onlangs werd benoemd tot Chief Innovation and Coaching Officer. Hij legde de unieke aanpak van het bedrijf uit met betrekking tot innovatie en het co-creëren met klanten en andere partners. Hij liet zijn publiek ook versteld staan met vijf productbepalende oplossingen van het bedrijf.
Tijdens een rondleiding in de fabriek in Hoboken kregen de journalisten ook de unieke kans om te zien hoe deze en andere betrouwbare sluitingen van United Caps worden gemaakt. De fabrieksdirecteur, Steve Daems, die de journalisten rondleidde, legde uit hoe het plastic wordt bewerkt. Tijdens de rondleiding gaf hij ook tekst en uitleg bij de ultramoderne apparatuur en de geavanceerde processen die de grondstof omzetten in de innovatieve oplossingen waarvoor het bedrijf bekend staat.
Over United Caps
United Caps is wereldwijd de referentie in de industrie voor het ontwerpen en produceren van kwalitatief hoogstaande plastic doppen en sluitingen. Dankzij uitgebreide innovatiemogelijkheden en een brede portfolio van geavanceerde standaard- en op maat gemaakte oplossingen is United Caps de voorkeurspartner van de toonaangevende bedrijven in de wereld. We ondersteunen de waardeketen van onze klanten door productintegriteit te waarborgen, veiligheid en gezondheid van de consument te verzekeren en zo uiteindelijk de reputatie van het merk te beschermen. United Caps is een zeer dynamische en flexibele familiale groep die end-to-end-oplossingen aanbiedt voor een breed scala van toepassingen en markten over de hele wereld. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Luxemburg, heeft productievestigingen in België, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Ierland, Luxemburg en Spanje. Met meer dan 490 medewerkers draait United Caps een omzet van 116 miljoen euro (per eind 2014).