Label&Print wordt zelfstandige beurs

Geplaatst door De redactie

Met Label&Print staat er volgend jaar binnen de verpakkingsindustrie een nieuwe vakbeurs op de kalender. Label&Print zal gelijktijdig met Empack op 15 & 16 april 2015 in de Brabanthallen in het Nederlandse ‘s-Hertogenbosch plaatsvinden.

De verpakkingsmarkt is continu in beweging. Gedreven door regelgevingen en een steeds kritischer wordende consument volgen de toepassingen en innovaties elkaar snel op. Uit Europees marktonderzoek blijkt dat de sectoren printing, labelling en converting behoefte hebben aan een eigen vakbeurs.

Drie merken

Eén reden die wordt aangevoerd is de teruglopende vraag naar printoplossingen vanuit drukkerijen en uitgeverijen. Leveranciers van drukpersen en printmachines richten zich nu massaal op de verpakkingsmarkt. De verpakkingsbranche is ook de grootste klant van de toonaangevende converters in Europa en ook standalone labeloplossingen zijn niet langer houdbaar; zij richten zich steeds meer op de verpakkingsindustrie om hun ?niche positie te verstevigen. easyFairs speelt hier met Label&Print op in en zet haar verpakkingsportfolio met drie sterke merken, dertien Europese steden in elf landen en meer dan 3.200 deelnemende bedrijven ijzersterk op de kaart. Tijdens de succesvolle editie van Empack ‘s-Hertogenbosch op 2 & 3 april jongstleden werd Label&Print gepresenteerd. De eerste editie van Label&Print wordt volgend jaar op 15 & 16 april gelijktijdig met Empack in de Brabanthallen georganiseerd.

 

Krachtig marketingwapen

Deelnemen aan Label&Print is een krachtig marketingwapen voor iedereen die zich bezighoudt met printing, labelling en converting binnen de scope van verpakken en verpakkingen. Denk hierbij aan printmachines     (digitaal,     inkjet, laser,  offset,  flexo,   roto,   thermo), labelling en converting componenten en processen, subsstraten (films folie, laminaten, plastics, nonwoven, karton, papier, textiel), controle en inspectiesystemen, converting en finishing machines, verbruiksartikelen (lijmen, inkten, vernis, coating, lakken, chemicaliën, oplosmiddelen en vetten). Leveranciers uit alle verticale markten komen samen tijdens deze beurs. Met een eigen, specifieke marketingcampagne zal Label&Print zich richten op bezoekers met een focus op verpakkingsrelateerde print-, label- en converteringsoplossingen uit zowel de food- als de non-foodbranche.